სასწავლო თემის ავტორი
| ||
სახელი და გვარი
|
ივეტა
რეხვიაშვილი
| |
რაიონი
|
ცაგერი
| |
სკოლა
|
სსპ ზურაბ ეფაძის სახელობის
ჩხუტელის საჯარო სკოლა
| |
ქალაქი
| ||
თემის
მონახაზი
| ||
თემის დასახელება საქართველოს ძველი ქალაქები
| ||
თემის შინაარსი
| ||
გაეცნობიან მოსწავლეები საქართველოს ძველი
ქალაქების ზოგიერთ მათგანის წარმოშობის
წინამძღვრებს და ქალაქების განლაგებას რუკაზე , რათა უკეთ შეისწავლონ
საქართველოს ისტორიული წარსული , გეოგრაფიული მდებარეობა და შეძლონ წარსულის,
აწმყოსა და მომავლის ურთიერთდაკავშირება .
| ||
საგანი
| ||
ისტორია
| ||
დონე/კლასი
| ||
დონე I-II
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
1- თვე
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი სტანდარტ
მოსწავლეს შეუძლია რუკების
კითხვა და გამოყენება ( საზ.მეც. V-VI –
I )
მოსწავლეს შეუძლია
გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადახსვა საშუალება ( ცხრილი , გრაფიკი , ფოტო , სქემა , ჩანახატი
) ( V- VI –
II )
მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრფიული ობიექტები
დასახლებების ტიპებთან ( საზ.მეც V-VII _ XI
)
| ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
| ||
მოსწავლე კითხულობს და იყენებს რუკებს
იყენებს და ქმინს
ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალებებს ( ცხრილი , გრაფიკი , ფოტო ,
სქემა , )
აკავშირებს
საქართველოს გეოგრაფიულ ობიექტებს დასახლებების ტიპებთან .
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
1.როგორ ფიქრობთ რატომ სწავლობთ
საქართველოს ისტორიას ?
2.ქალაქი უფრო გიყვართ თუ სოფელი ?
3.რომელ ქალქში იმოგზაურებდით სიამოვნებით ?
4.რომელ ქალაქში ისურვებდით ცხოვრებას და რატომ ?
1.როგორ ფიქრობთ რისთვის სჭირდებოდათ ძველ ქალაქებს საიდუმლო გასასვლელები
?
2. რა გსმენიათ ძველი ქალაქბის შესახებ?
3. რომელ ძველ ქალაქებს დაასახელებდით ?
| |
თემატური კითხვები
| ||
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.თქვენი აზრით
რას შეიძლებოდა გამოეწვია ძველი ქალაქების დაკნინება ან ნანგრევებად ქცევა ?
2.რომელ
საუკუნემდე იყო მცხეთა საქართველოს დედაქალაქი ?
3.რომელი
სახელებით არის ცნობილი ნოქალაქევი?
4.რომელ
საუკუნეში ააგეს ქალაქი ციხეგოჯი?
5.ვისი
ადგილსამყოფელი იყო ქალაქ უჯარმაში ?
| |
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეკითხვების დასმა
ხდება მთელი პროექტის განმავლობაში,რომ შემოწდეს მოსწავლის აზროვნება და მიეცეს
ანალიზის შესაძლებლობა . მოკლე ჩანაწერები ხელს
შეგვიწყობს თვალი ვადევნოთ თითოეული მოსწავლის საჭიროებებს .პრეზენტაციის
რუბრიკას მოსწავლეები იყენებენ მასწავლებლის შეფასებამდე , საკუთარი პრეზენტაციების შესაფასებლად.
ბლოგი ან რუბრიკა
წარმოგვიდგენს ნაშრომების შემოწმების კრიტერიუმს სხვასხვა გადმოსახედიდან . როცა
მოსწავლეები ასრულებენ მონახაზს
თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა გამოიყენება ერთმანეთისთვის უკუკავშირის მისაცემად
და სამოლოო შედეგის შესასწორებლად . დღიურებიდან მოსწავლეების პასუხები ზოგად
შეკითხვებზე გვაწვდიან ინფორმაციას როგორ დააკავშირეს ნაშრომები პროექტის ფართო
მნიშვნელობის საკითხებთან .
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ტექსტის დამუშავების
უნარ-ჩვევა .
ფაილის მოხმარების უნარ-ჩვევა
ელექტრონულ ცხრილში
მუშოაბოს გამოციდილება
ინტერნეტ ძიება
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I
-კვირა
პროექტში მონაწილე მოსწავლეები იმოგზაურებენ
საქართველოს რუკაზე და დავსვამ ზოგად
კითხვებს .
.რომელ ქალქში იმოგზაურებდით სიამოვნებით ?
.რომელ ქალაქში ისურვებდით ცხოვრებას
და რატომ ?
მოსწავლეები იმუშავებენ წყვილებში , შეაჯერებენ აზრებს და გააკეთებენ პრეზენტაციას
დავარიგებ წინასწარ გამზადებულ ცხრილებს
შესავსებად შემდეგი სტრატეგიის
მიხედვით : ვიცი _ მინდა ვიცოდე -
ვისწავლე . შეავსებენ ცხრილს სათაურებით ‘’ ნაქალაქარები ,, სოფლრბად ან დაბებად ქცეული ქალაქები ‘’
და ,, დღეს ცოცხალი ქალაქები ‘’
II - კვირა
წინარე ცოდნის გახსენების შემდეგ მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად : ერთი ჯგუფი იმუშავებს ბროშურის
შევსებაზე მეორე ჯგუფი გაზეთზე . ბლოგებზე ან ნაშრომებზე უკუკავშირისათვის თანატოლთან უკუკავშირის ფორმა ორგანიზება
გაუკეთოს საკუთარ მოსაზრებებს და უზრუნველყოს კონსტრუქციული უკუკავშირის
გაზიარება .
III - კვირა
ვენის
დიაგრამის გამოყენებით იმუშავებენ წყვილებში და ძველ ქალაქებზე ( მცხეთა ,ქუთაისი ,
ნოქალაქევი , უფლისციხე , ვარძია , უჯარმა , თბილისი , ფაზისი ) მოიძიებენ ინფორმაციას მოამზადებენ ფოტო სლაიდებს და მოსწავლეებს მიეცემათ საკმარისი დრო
ნაშრომის მონახაზის გაკეთებისა და ჩაწერისათვის .
IV - კვირა
თემის დასრულების
შემდეგ ერთად შევიმუშავებთ გამოკითხვის
ფორმას ,რომელის საშუალებით გავიგებთ მკითხველთა აზრს ერთი ძირითადი შეკითხვაზე
,, რა გსმენიათ ძველი ქალაქების შესახებ ? ‘’. შევაგროვებთ მონაცემებას და
გავარჩევთ კომპიუტერული ცხრილის გამოყენებით. შევქმნით სქემებს რომელიც შეაჯამებს შეგროვილ მონაცემებს და დაეხმარება
მოსწავლეებს დასკვნის გაკეთებაში .
პროექტის დასასრულს ჯგუფებს შორის გაიმართება დისკუსია
შეკითხვებზე
1 . რა იყო
ისეთი რაც პროექტის მომზადებამდე იცოდით
?
2.რა აღმოჩნდა
ისთი , რაც პროექტმა გასწავლათ ?
3. რა შეკითხვები
დაგებადათ?
პასუხებს მოვათავსებ წინასწარ გამზადებულ ფლირჩატზე და მოხდება პროექტში
მონაწილე მოსწავლეთა შეფასება .
შევავსებთ თვითშეფასებისა და ანალიტიკური შეფასების სქემებს და დავგეგმავთ ექვსკურსიას
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
აღწერეთ, რა სახის
დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო
სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები
ჯგუფური მუშაობა,დავალებების კალენდარი,.სპეციალისტებთან
თანამშრომლობა.ბიბლიოთეკა.ინტერნეტ ვებგვერდი.მოსწავლეთა შეფასების ფორმები[ზეფირი
გამოკითხვა,კითხვებზე პასუხი,
პრეზენტაცია]
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
შევიმუშავებ
სწავლებისა და შეფასების ინდივიდუალურ მეთოდს ,შევადგენ მუშაობის
გეგმას.გამოვიყენებ ორენოვან ლექსიკონებს, თარგმნის პროგრამებს,გრაფიკულ
გამოსახულებებს,ილუსტრირებულ და ხმოვან წიგნებს.სწწავიება მოხდება მათთვის
გასაგებ ენაზე.ვითანამშრომლებ მშობლებთან და მათ პედაგოგებთან,,რაც დამეხმარება
მოსწავლეთა ინდივიდუალური თავისებურებებისა და შესაძლებობების გამოვლენაში.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეებისათვის სპეციალური პროგრამების შექმნა, ძალიან აქტიური
საკითხია.მათ სწავლებასთან დაკავშირებით არსებობს ორი ძირითადი მიდგომა:
აქსელერაცია (დაჩქარება)და გამდიდრება (პროგრამის მეტად გაჯერება).აქსელერაციული
პროგრამების საშვალებით მოსწავლეები
უფრო სწრაფად მიაღწევე სასურველ შედეგს და გამოავლენენ თავიანთ
შესაძლებლობებს, განივითარებენ ზოგად ინტელექტუალურ უნარებს. სხვადასხვა სფეროში
აუმაღლდებათ ინტერესი და უფრო მოტივირებულნი გახდებიან.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
+ ფოტოკამერა
+ კომპიუტერი
(ები)
+ ციფრული კამერა
+ DVD ფლეიერი
+ ინტერნეტკავშირი
|
+ ლაზერული დისკი
+ საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
+ პროექტორი
+ სკანერი
+ ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
+ ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
+ მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
+ საგამომცემლო პროგრამები
+ ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
+ ფოტო/სურათების დამუშავება
+ ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
+ ვებგვერდის შექმნა
+ ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
|
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment